29 december 2012

JULLOV

Home sweet home! Det är alltid skönt att komma hem, och tur är väl det :-). Jag får alltid lust att göra om hemma när jag varit borta ett tag, får väl se vad jag hittar på.

Vi började med en skidvecka i Sälen och jag tror vi hade lite flyt med snön. Inte riktigt allt var öppet och till yngsta dotterns besvikelse var inte Valle på plats, han hade också jullov och skulle komma först på julafton.

Sen var det dags att fira jul med våra familjer. Oj, vad vi har ätit gott och haft det bra. Tomten kom på besök, men barnen går inte riktigt på det längre. 

Årets julklapp för mig blev tema fågel. Pappa hade snickrat ihop fina fågelholkar, som vi ska sätta i våra träd. Kul att se om det flyttar in någon :-). Av syrran fick jag fågelmatare, perfekt då vår förra gått sönder. Så nu måste vi köpa lite mer fågelmat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar