7 januari 2013

FLYTT & RENS

Det här med att jag får lust att göra om hemma när jag varit borta ett tag, smittade av sig på min dotter. Hon kom med en god idé, så nu håller vi på att flytta runt och byta rum. Mitt kontor byter plats och det blir riktigt bra.

Jag kan inte bara flytta runt utan då måste det rensas och röjas. Trasiga saker slängs, papper rensas (varför sparar man på så mycket papper?), sortering av leksaker, kläder osv... never ending story. Sådant som vi inte längre behöver, vuxit ur ger jag bort, men lite tänkte jag även försöka sälja. Har bl a en fin sänggavel som jag tänkte sälja.

Men vad fint det kommer bli när det är klart. Hittade till och med en bok om ämnet, Stora boken om att röja och rensa, och det är sant att röra stjäl energi från mig, jag gillar ordning och reda.



Detta speglar sig även i mitt företag, inventeringen var gjort i en handvändning. Nu har jag ju inte överdrivet stort lager, men det ska ju ändå göras.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar