27 december 2011

Tankar...

Vid denna tiden förra året gjorde jag ett av mina tuffare årsbokslut på Ericsson. Det är lite blandade känslor, jag älskar att jobba och tjusningen med siffror och bokslut vet bara de som lider utav samma "sjukdom" vad det innebär. Tre barn senare har denna känslan inte varit den samma. För mig har krocken att göra ett bra jobb och att vara en bra mamma definitivt fått konsekvenser. Jag vill så mycket på båda ställen och ställer höga krav. Jag vet att jag gör ett bra jobb, men som anställd med mina egenskaper är jag perfekt för arbetsgivaren, men inte för mig själv.

I efterhand kan jag titta tillbaka med stolthet och att jag fått en enorm erfarenhet efter 11 år på bolaget. Nu är jag stolt över att jag vågade ta steget ut och testa något annat. Med mina egenskaper och min erfarenhet tror jag att jag kan få ut så mycket mer av att vara egen företagare om jag bara får detta att fungera. Dock för tidigt att säga, men jag är på god väg och det gäller att ha lite tålamod när jag ska bygga upp något från start. Idén fick jag i somras och sen slutet av augusti har jag nu vidareutvecklat idén, byggt upp kontakter, gått på seminarium och på många andra sätt förberett mitt företagande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar